maanantai 14. tammikuuta 2013

Pienen pennun suuret seikkailut!

Mä olen ottanut Wiccan sosiaalistamisen tosissani, ja niinpä pientä pentua on kuljetettu ympäriinsä ensimmäisestä päivästä lähtien! Tavoite on, että päivän päätteessä pentu on niin uupunut, että nukkuu sit hyvin (=näin ollen myös omistaja saa hyvät unet).

Lauantaina, eli samana päivänä kun saavuttiin kotiin, alkoi jo sosiaalistaminen. Lähdettiin käymään mun äitini duunipaikassa, joka on tässä ihan lähellä. Kyseessä on vammaisten lasten koulu, jossa on tarkoitus tulevaisuudessa käydä tutustumassa lapsiin, mutta nyt paikalla oli vain äitini, siskoni, siskon 5v ja 3v lapset, pikkuveljeni ja meidän koiravanhus Stella. Eli liki koko suku paikalla :)

Dracu jäi kotiin, mutta se ei Wiccaan haitannut, innokkaasti se juoksi ympäri uutta rakennusta, ihmetteli automaattisia tunnistinovia ja oli erityisesti kiinnostunut Stellasta. Siskon lapset tykkäsi kauheasti ja silitteli Wiccaa innoissaan, joka puolestaan näytti miten on oppinut kumoamaan lapsia Isabellen luona ;)


Muutaman tunnin levon jälkeen hyvä ystäväni Miina tuli katsomaan pentua vuoden ikäisen Liida-tervunsa kanssa. Liida oli ihan innoissaan pennusta ja yritti kauheasti kutsua sitä leikkiin, mutta valtavan iso koira oli vähän jännittävä, eikä Wicca oikein uskaltanut leikkiä, mutta teki kuitenkin tuttavuutta ihan mielellään. Liidastakin varmasti tulee hyvä leikkikaveri kunhan Wicca hiukan kasvaa ja ne pääsee leikkimään jonnekin, joka ei ole mun 16 m2 asunto ;)


Kun Miina ja Liida lähtivät, mä pakkasin pennun kantolaukkuun ja Dracun hihnaan ja lähdettiin bussilla vielä mun isän perheen luokse Hakuninmaalle, jossa pentu pääsi tutustumaan mm. heidän koiraansa, joka on göötti Brie. Wicca jaksoi vielä hetken peuhata, mutta oli kyllä niin väsynyt että nukkui kuin tukki koko yön sängyssä (huusi kuin hyeena kun mä ja Dracu oltiin sängyssä ja hän ei päässyt kiipeämään sinne), heräten vasta yhdeksän jälkeen seuraavana aamuna.

Sieltä sitten sunnuntaina taas bussilla kotiin, jossa levättiin päivä, ja illalla lähdettiin taas bussilla, tällä kertaa äitille Pasilaan, jonne Wicca ja Dracu jäivät muutamaksi tunniksi hoitoon kun kävin itse pelaamassa sulkapalloa kavereiden kanssa. Oikein hyvin oli kuulemma mennyt äitillä, mitä nyt muutamat  pissat tullut sisälle. Käveltiin sieltä sitten reilu kilometri metsän läpi kotiin, ja samalla treenattiin Wiccan kanssa hieman luokse tuloa kutsusta (reagoi jo hienosti omaan nimeensä) ja sitä, että ei seuraisi lenkillä Dracua vaan pysyisi lähellä mua. Pennut kyllä oppii niin ällistyttävän nopeasti! Olin ihan unohtanut :)

Tänään, eli maanantaina, jätin koirat sitten kotiin (Wiccan häkkiin) ja kävin koulussa luennolla, olin poissa nelisen tuntia. Paha sanoa, että oliko Wicca huutanut, ainakin eilen kun kävin Dracun kanssa 20 min kaupassa ja jätin Wiccan naudankorvan kanssa häkkiin se huusi kuin palosireeni ja kuulin sen takaisin tullessani ulko-ovelta asti! Noh, lähdettiin sitten Wiccan kanssa kaksin vielä bussilla koululle, jossa se sai hengata kerhohuoneella ja koulukaverini tulivat moikkaamaan sitä. Pentu väsähti kuitenkin nopeasti ja nukkui sitten koko matkan kotiin kantokassissaan.

Ulkona on ollut nyt aika kylmä, ja Wicca ei voi olla pitkään ulkona ennenkuin se jäätyy. Tuo kantokassi onkin ollut ihan pelastus, siellä se makoilee kiltisti kaikki bussimatkat, odotukset jne. Tykkää selvästi olla siellä kun on lämmintä. Saas vaan nähdä kuinka monta viikkoa se tuonne vielä mahtuu (tai kuinka kauan mä jaksan sitä kantaa!)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti